יום שלישי, 12 באפריל 2016

משימה 3- עד 15/4

על סמך תקצירי הספרים שקראו חברי הכיתה ועל סמך תיאורי האירועים, בחרו בשני הספרים שהכי מושכים אתכם לקריאה. נמקו בחירתכם בפירוט תוך התייחסות לתקציר ולאירוע המרכזי. (כפסקה לכל ספר).

41 תגובות:

  1. אני בחרתי להתייחס לספר שרז הציג-"פלא".
    העלילה מתעסקת בערך מאוד חשוב-קבלת השונה, ערך שאנו נתקלים בו מדי יום כאשר פעמים רבות אנו שופטים בני אדם אך ורק דרך החיצוניות שלהם מבלי להכיר אותם.
    בספר מסופר על ילד בשם אוגוסט שהיה בעל מום- עיוות בפניו שגרם לו להסתגר בבית בעקבות הקושי להיחשף.
    העלילה מתחילה להתפתח כאשר הוריו מחליטים לשלוח אותו לבית ספר רגיל. ההתמודדות והקושי של אוגוסט יוצרים סיפור מסקרן דבר שמשך אותי ויצר עניין.
    הנושא של קבלת השונה והאחר זהו נושא מאוד מדובר בקרב בני נוער במערכת החינוך והספר הזה התחבר לי לנושא וגרם לי לרצות ולקרוא את הסיפור.

    הסיפור השני שבחרתי להתייחס אליו הוא הספר שיובל בחרה להציג-"הנער בפיג'מת הפסים".
    העלילה מתרחשת במהלך מלחמת העולם השנייה, ומתארת חברות משונה בין ילד יהודי שחי בתוך מחנה השמדה לבין בן של קצין נאצי קריאת התקציר עניינה אותי מכיוון שתקופת מלחמת העולם השנייה מסקרנת אותי ואפילו קראתי מספר ספרים שעסקו בנושא.
    החברות המשונה שנוצרה בין שני הילדים מסקרנת ועוד יותר מעניין לקרוא מה קורה אחרי שהנער
    הגרמני נכנס למחנה "והופך" להיות כמו הילד היהודי.
    מה עלה בגורלו? איך הגיב למראות שראה במחנה?
    על זה מעורר עניין רב ואשמח לקרוא ספר זה.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. הספר הראשון שבחרתי הוא הנער בפיג'מת הפסים
    הספר מתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה תקופה זו מעניינת אותי ואני אוהבת לשמוע ולקרוא סיפורים מתקופה זו בנוסף בספר מסופר על שני ילדים שונים אחד מהשני אחד יהודי שחי במחנה השמדה והשני ילד שאביו קצין נאצי התחברתי לכך שלמרות שהילדים באים ממקומות שונים לגמרי הם מצליחים ליצור קשרי חברות טובים מסקרן אותי לדעת מה קורה בהמשך כאשר ברונו מגיע סופסוף לצד השני של הגדר חווה מה שהילד היהודי חווה כל הזמן .



    הספר השני בו בחרתי הוא ילד הכרובית
    מסופר על ילד שונה מכולם ומיוחד מכולם לפי מה שהבנתי יש לו את התנאים להיות ילד רגיל כמו כולם הוא חי בבית רגיל עם הורים רגילים אך הוא שונה הוא לא עשה מה שכולם רגילים ו''צריכים '' לעשות לא לא פעל על פי חוקים מסוימים מעניין אותי מה עובר לו בראש איך הוא מסתדר עם הסביבה ואיך הוא מצפה שהתייחסו אליו דווקא בגלל שמדובר בילד קצת אחר ושונה מסקרן אותי לקרוא את הספר .
    שי אטיאס

    השבמחק
  4. אני בחרתי להגיב על הספר "39 רמזים- מבוך העצמות" שנבחר ע"י שוהם גת.

    בחרתי בספר זה מכיוון שנשמע שהספר מספר על הרפתקה גדולה ומותחת,שבה יש הרבה אקשן וסכנות (סוג הספרים שאני אוהב).

    בנוסף הספר מספר על שני ילדים שמתחילים בלי כלום, ואותי מעניין איך הם הסתדרו, במי הם נעזרו ומה הקשיים שהיו בפניהם.
    אני אוהב מאוד את תחושת ההפתעה שיש בספרים, הציפיה שיקרה משהו מפתיעה בפרק הבא כמו אתגר חדש או אויב חדש. דברים כאלה גורמים לי לא לרצות להפסיק לקרוא את הספר ולפי התקציר זה ניראה ספר מהסוג כזה.

    בנוסף אני אוהב סדרות של ספרים שכל ספר מהסדרה יש לו עלילה שונה כל פעם.


    הספר השני שבחרתי להגיב עליו הוא הספר "פלא" שבחרו רז רחבי ואור משה.

    אני בחרתי את הספר הזה מכמה סיבות. הסיבה המרכזית היא שלספר יש מוסר השכל חשוב.

    בתקצירים שקראתי היו שני משפטים שנגעו לליבי:
    "הספר עצמו בא ללמד אותנו, איך אנחנו בחיים שלנו מתייחסים
    ושופטים אנשים רק דרך החיצוניות שלהם."
    "מלמד אותנו לקבל את השונה והאחר"

    כשחושבים על זה ביום יום אנחנו לא שמים לב לאיך שאנחנו שופטים את האנשים שסביבנו. יוצאים לנו משפטים כמו: תראה איך הוא נראה, איזה מפגר תראה איך הוא מתנהג. אך בעצם אנחנו לא יודעים מה הסיפור שמסתתר מאחורי האנשים האלה שאנחנו מדברים אליהם ככה ומה עבר אליהם בחיים, אנחנו שופטים אותם רק על ידי המראה החיצוני שלהם.

    הסיבה השנייה שבחרתי בספר הזה היא שאני בחיים לא קראתי סיפור ללא הרפתקה שיש בו אקשן או משהוא בדיוני. הספר הזה מספר על הרפתקה מסוג אחר, הוא מספר על תהליך שילד עובר בבית הספר, עם חבריו ומשפחתו.

    שני הספרים נראים מאוד מעניינים ואני אשמח לקרוא אותם בהזדמנות.

    יובל אמזלג

    השבמחק
  5. משימה 3

    הספר הראשון שהייתי רוצה לקרוא הוא הספר "פלא" שאור משה ורז רחבי הציגו.
    הספר מאוד מעניין אותי בגלל תקציר העלילה שלו.
    הסיפור יכול להיות מאוד מציאותו בחיים שלנו עכשיו, והייתי רוצה לקרוא איך החיים של גיבור הספר היו.
    אני מאוד אוהבת ספרים מהחיים האמייתים ובגלל זה מאוד מעניין ומסקרן אותי לקרוא אותו.

    הספר השני שהייתי רוצה לקרוא הוא הספר "הנער בפיג'מת הפסים" שהציגה יובל אריאל.
    העלילה מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה, וזה נושא שאני מאוד מתחברת אליו וכל הדברים הקשורים אליו מאוד מעניינים אותי.
    מה שהכי מסקרן אותי בספר הזה זאת העלילה. מספרים על חברות בין ילד יהודי שבמחנות השמדה לבין קצין נאצי, זה מאוד מעניין ומפתיע שדבר כזה קורה. הייתי רוצה לדעת איך זה קרה בכלל, איך קיבלו את זה והאם בכלל ידעו זאת?

    השבמחק
  6. אני בחרתי להתייחס לספר ״פלא״ שנקרא על ידי רז רחבי.
    מכיוון שיש מציג ערך חשוב מאוד שאני חושב שקצת חסר אצלנו,בני האדם והערך הזה הוא קבלת האחר.
    הספר גם מראה שהרבה פעמים אנחנו שופטים אנשים ״ לפי הכריכה שלהם״ ולא לפי האופי שלהם או הפנימיות שלהם.
    הכל היה בסדר עם אוגוסט מכיוון שלמד בביתו עם אימו,רק שלפתע הוריו מחליטים לשלוח אותו ללמוד בבית ספר רגיל כולם.בהתחלה צחקו עליו ולעגו לו,הציעו לו שמות גנאי כמו פרדי קרוגר ובעיקר העליבו אותו.
    לאט לאט אוגוסט התחיל להשתלב ואז הוא כבר נהייה מלך הכיתה.
    אני חושב שאני יקרא את הספר הזה מכיוון שהוא מראה ערכים טובים וחשובים ואני גם חושב שהספר יהיה מעניין.

    הספר השני אליו בחרתי להתייחס הוא הספר ״הנער בפיג'מת הפסים״ שנקרא על ידי יובל אריאל.
    הספר מתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה בגרמניה הנאצית בתקופת השואה תקופה זו מאוד מעניינת אותי מכיוון שאני רצה לדעת מה קרה לכל שש מיליון האנשים שנרצחו שם.
    הספר מסופר על שני ילדים אחד בתוך מחנה השמדה והוא יהודי ששמו שמואל ואחד מחוץ למחנה ההשמדה שאביו קצין נאצי ושמו ברונו.
    אני התחברתי לספר הזה מכיוון שאני חושב שזה יפה ששני ילדים התחברו ככה למרות שאחד נידון למוות ואחד אביו רוצח יהודים.כשברונו נכנס למחנה ההשמדה אני חושב שהוא לא האמין למראה עניו על מה שעשו ליהודים, הוא חווה את מה ששמואל חווה.
    הספר מעניין אותי מכיוון שהוא מראה על זה שערך החברות מאוד חשוב ובגלל שאני מאוד רוצה ללמוד על השואה זה כנראה יהיה הספר הבא שאני אקרא.
    גלעד מרדר

    השבמחק
  7. הספר הראשון שבחרתי להתייחס אליו הוא "לפני שאפול" שאותו קראה רוני אלגם.
    הספר משך אותי להתעניין בו כבר מאז שאמרה לי שאותו היא קוראת וסיפרה לי קצת עליו, אך אחרי שקראתי את התקציר והאירוע המרכזי שבו לדעתה רציתי יותר לקרוא אותו בעצמי, העלילה מעניינת לדעת מה הסיבה למותה, ומה קורה לה אחרי שמבינה את השפעת החברים שאיתם הסתובבה לפני התאונה, הערכה שלה לחייה לאחר שבעת הימים החוזרים מאוד הביאה אותי לסוג של הערכה לחיים שלי ועוד לא קראתי את הספר, והתייחסות למישהי שבכלל לא הייתה קשורה אליה גם גרמה לי לחשוב קצת, לכן את הספר הזה אני מאוד רוצה לקרוא.
    הספר השני שאותו אשמח לקרוא הוא הספר "הנער בפיג'מת הפסים" שאותו קארה יובל אריאל.
    בחרתי בספר הזה כספר השני שאני רוצה לקרוא, בגלל שלאחר שקראתי את התקציר עניין אותי לשמוע עוד על הסיפור, ועוד על התקופה של המלחמה, גם אם הסיפור לא אמיתי, הוא עדיין מתאר תקופה שמאוד מעניינת אותי. כל התקפה הזאת קשורה אלי כל כך חזק בגלל המעורבות של המשפחה שלי בה, בצורה שמאוד מכאיבה לי ולכן כל נושא שקשור לתקופה מאוד מעניין אותי ומושך אולי אליו.
    הספר שאותו יובל תיארה העלילה בין ילד יהודי לילד בן לקצין נאצי, גרם לי להתעניין בו ורצון לקרוא אותו בעצמי. מסיבות אלו בחרתי לבחור בספר זה כספר נוסף שאותו אני מעוניינת לקרוא.

    יובל מוזס

    השבמחק
  8. הספר הראשון שבחרתי להתייחס אליו הוא "לפני שאפול" שאותו קראה רוני אלגם.
    הספר משך אותי להתעניין בו כבר מאז שאמרה לי שאותו היא קוראת וסיפרה לי קצת עליו, אך אחרי שקראתי את התקציר והאירוע המרכזי שבו לדעתה רציתי יותר לקרוא אותו בעצמי, העלילה מעניינת לדעת מה הסיבה למותה, ומה קורה לה אחרי שמבינה את השפעת החברים שאיתם הסתובבה לפני התאונה, הערכה שלה לחייה לאחר שבעת הימים החוזרים מאוד הביאה אותי לסוג של הערכה לחיים שלי ועוד לא קראתי את הספר, והתייחסות למישהי שבכלל לא הייתה קשורה אליה גם גרמה לי לחשוב קצת, לכן את הספר הזה אני מאוד רוצה לקרוא.
    הספר השני שאותו אשמח לקרוא הוא הספר "הנער בפיג'מת הפסים" שאותו קארה יובל אריאל.
    בחרתי בספר הזה כספר השני שאני רוצה לקרוא, בגלל שלאחר שקראתי את התקציר עניין אותי לשמוע עוד על הסיפור, ועוד על התקופה של המלחמה, גם אם הסיפור לא אמיתי, הוא עדיין מתאר תקופה שמאוד מעניינת אותי. כל התקפה הזאת קשורה אלי כל כך חזק בגלל המעורבות של המשפחה שלי בה, בצורה שמאוד מכאיבה לי ולכן כל נושא שקשור לתקופה מאוד מעניין אותי ומושך אולי אליו.
    הספר שאותו יובל תיארה העלילה בין ילד יהודי לילד בן לקצין נאצי, גרם לי להתעניין בו ורצון לקרוא אותו בעצמי. מסיבות אלו בחרתי לבחור בספר זה כספר נוסף שאותו אני מעוניינת לקרוא.

    יובל מוזס

    השבמחק
  9. אני בחרתי בספר- עד הבת מצווה זה יעבור של טליה.
    במהלך קריאת התקציר ישר התחברתי לספר. הספר נשמע לי כמו סיפור אמתי מהחיים מה שהופך אותו ליותר מעניין. במהלך הסיפור, נוגה עוברת שינוי, מהפך ומושפעת מאוד מאחותה שחולה בסרטן אז הייתי מאוד רוצה לקרוא את הסיפור ולהיות חלק מכל התהליך שעברה מתחילתו ועד סופו. הספר מדבר על ילדה בת 12 שזה כמעט בגיל שלי ושל חברותיי אז אני יכולה להזדהות עם חלק מהדברים שעברה. אני אשמח לקרוא את הספר הזה כי הוא נשמע לי מאוד אמיתי ונחמד.


    בחרתי גם בספר- 13 סיבות שבחרה אלה.
    הספר נשמע מעניין ומותח מאוד בגלל שמדובר במקרה התאבדות של ילדה והייתי מאוד רוצה להבין למה זה קרה ומה גרם לכך ועל הדברים האלו מדברים בסיפור. האנה נשמעת ילדה מסקרנת וזהו גם סיפור מהחיים האמתיים שיכול לקרות גם במציאות ועל זה חשבתי במהלך קריאת התקציר. מעניין אותי לדעת איך קליי הגיב כשהוא שמע את הקלטות ואם הוא באמת הביא אותן לילדים כמו שהוא היה צריך אבל הכי מעניין זה מה באמת היה בקלטות אלו והייתי מאוד שמחה לקרוא את הספר בשביל לדעת. לפי דעתי אלה עשתה תקציר טוב שהשאיר אותי במתח בסוף לדעת מה הולך לקרות.
    רונה בן דור

    השבמחק
  10. הספר הראשון שבחרתי הוא "המתיקות שבשכחה" שעליו כתבה יובל.
    בחרתי בספר זה מכיוון שהוא משקף את חוזק הקשר שיש במשפחה, לפי תיאור האירוע המרכזי ניתן להבין שהדבר האחרון שלרוז היה חשוב שיקרה בחייה הוא למצוא את הגורל של משפחתה במלחמת העולם השנייה, ולכן היא השקיעה בכך הרבה כסף וכן ביקשה מהופ נכדתה לעזור לה בבדיקה. הופ מלאה את בקשתה למרות שבאותם רגעים היה חשוב שתעזור לעצמה לאחר הגירושים הקשים שעברה ולהשערתי דבר זה מראה שהופ היא אישה אכפתית שמשפחתה חשובה לה עד מאוד וזוהי אישה שלפי דעתי ניתן ללמוד ממנה והיא יכולה להוות מודל לחיקוי לבתה אנני ולקוראי הספר. דמותה של הופ מסקרנת אותי ומעניין אותי לדעת האם השערתי נכונה ואכן אני אלמד מדמותה ערכים חשובים במהלך הספר. לאחר קריאת התקציר עלו לי המון שאלות ולכן אשמח לקרוא את הספר ולגלות את התשובות לשאלות שעלו בראשי.


    הספר השני שבחרתי הוא "13 סיבות" שעליו כתבה אלה.
    בחרתי בספר זה משום שלדעתי הוא עוסק בנושא חשוב שרלוונטי לבני נוער. הספר משקף כמה קל לפגוע במישהו ובכך לגרום לו להתאבד, שזו פעולה בלתי הפיכה, ומצד שני שאפשר למנוע את זה בקלות. על פי המתואר ניתן להבין שקבוצת ילדים פגעה בהאנה שנחשבה לחלשה ובעקבות כך היא התאבדה, קליי שקיבל ממנה את ההקלטות ושמע אותן אחרי המקרה הבין מהן את ההשלכות של המעשים שלו ושל חבריו שגרמו לאותו מקרה וכתוצאה מכך שינה את התנהגותו כלפי ילדים בשכבתו. לדעתי הספר יכול לתרום לי ולבני גילי בכך שנבין ונהיה מודעים להשלכות של ההתנהגות כלפי חברים ונהיה יותר רגישים לנערים שסביבנו, וגם לילדים ששוקלים להתאבד או שנמצאים במצבים כמו אותם המצבים שהאנה עמדה בהם ולהבין שצריך לדבר ולא "לשמור בבטן". להשערתי הספר ילמד אותי על ההחלטות שנערים מקבלים ומהן הסיבות שגורמות להם להגיע למצב כל כך קיצוני ולוותר על החיים שלהם. ולכן מעניין אותי לקרוא את הספר וחשוב לי שגם נערים נוספים יקראו אותו ויפיקו ממנו לקחים ויצילו חיים של נערים בסביבתם.

    עפרי צור ח'4

    השבמחק
  11. 3. תגובה ראשונה
    הספר של מיה להב הרץ במבוך


    בחרתי בספר זה מכיוון שמיה מספרת שהדמות המרכזית היא מסתכנת כדי לעבור את המבוך ולחזור לחיים האמיתיים, מאוד אהבתי את האומץ של תומאס שלקחת סיכון ונעקץ ע״י המאמללים זה מאוד סקרן אותי לדעת מה קרה בסוף. הספר הזה נשמע מאוד מעניין ומותח מהסוג הספרים שאני אוהב ואני חושב שאני יקרא אותו בעתיד.
    אורי קדם

    תגובה שניה
    פלא רז רחבי

    בחרתי בספר זה מכיוון שהספר מתפתח שילד אחד הוא במעמד הכי נמוך בכיתה ובהמשך הסיפור הוא הופך להיות הילד הכי מקובל אחרי שהוא לומד להכיר את עצמו, מאוד אהבתי לקרוא את התקציר של רז הוא היה מעניין מאוד ומושך.
    אורי קדם

    השבמחק
  12. תגובות לתקצירים - תמר בן אהרון

    בחרתי בספר "אשמת הכוכבים" עליו כתבה קים וייס.
    העלילה לא צפויה ומעניינת והתקציר ממש סקרן אותי לקרוא את הספר. את הסרט כבר ראיתי, אך חווית הקריאה שונה מצפייה בסרט ואני חושבת שהקריאה תהיה הרבה יותר משמעותית ומרגשת בשבילי. בחרתי בו כיוון שהדמויות נשמעות מצחיקות ומציאותיות המתמודדות עם אירועים קשים אך בוחרות להיות אופטימיות, מה שגורם להזדהות ואהדה מצד הקוראים וגורם לסקרנות ורצון לעזור. אני חושבת שזה הספר הבא שאקרא.

    בחרתי בספר "אם אשאר" של גל צבי.
    בחרתי בו כיוון שהעלילה מטלטלת ומעניינת כיוון שהסיפור אינו רגיל ומסופר על ילדה בתיכון, גיל הקרוב לגילנו ומעורר הזדהות והבנה. התקציר והאירוע המרכזי גורמים לרצון וסקרנות לקרוא את הספר כיוון שמתארים בצורה מדוייקת את חוויותיה של מיה והרגשותיה. הייתי מעוניינת לקרוא את הספר, כיוון שהייתי רוצה לראות את דרך ההתמודדות של מיה עם הדברים שהיא עוברת ואת ההתמודדות של האנשים סביבה.

    השבמחק
  13. הספר הראשון שבחרתי להיתיחס אליו הוא "פלא", שנקרא על ידי רז רחבי ואור משה.
    בספר יש ערך מרכזי שהוא קבלת האחר.
    הסיטואציה שקוראת סביב הדמות הראשית בסיפור היא סיטואציה מענינת שיכולה לקראת גם במציאות.
    התקציר מסקרן אותי ואשמח לקרוא את הספר.





    הספר השני שבחרתי להיתיחס אליו הוא 13 סיבות, שנקרא על ידי אלה בנציוני.
    הספר מספר על מקרה היתאבדות של ילדה. התקציר מסקרן ומותח ומענין אותי לדעת מה הסיבות להיתאבדות של הילדה אשמח לקרוא אותו ולדעת.

    יובל אריאל

    השבמחק
  14. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  15. הספר הראשון שבחרתי להתייחס אליו הוא "פלא" שנקרא על ידי רז רחבי. בחרתי בספר זה מכיון שיש משהו מעבר, הספר הזה זה לא סתם ספר על הרפתקה, זה ספר עם מוסר השכל חושב שקשור למציאות ולחיים שאנחנו חיים ומתמודים איתם היום. בהתחלה שאוגוסט בא לכיתה כולם צחקו על מראה החיצוני שלו והעליבו אותו אבל לאט לאט ככול שהכירו אותו יותר הבינו שהוא ילד חכם שנון נאמן וחבר טוב והחיצונית לא קשורה לפיניומת ולנפש של האדם בגלל זה ספר זה עניין אותי כל כך כי הוא מוסר מסר כל כך חשוב שרובנו לא מבינים אותו.





    הספר השני שבחרתי להתייחס אליו הוא: הספר הנס של עודד שקרא ניר שפירא. בחרתי בספר זה מכיון שהספר מדבר על נושא הכדורסל, כדורסל זה נושא שמאוד קרוב לליבי אני מאוד אוהב לשחק בכדורסל, בזכות זה התחברתי לדמות הראשית, עודד אפילו שהוא לא התקבל לקבוצה הוא וחבריו החליטו להקים קבוצה בנחישות בלתי רגילה. וזה תוכנה לדעתי מאוד חשובה לספורטאי או לבן אדם בכללי שאם נכשלת לא הצלחת במשימה תנסה שוב פעם ושוב פעם כד שתצליח. וזה מה שעודד עשה הוא נכשל בלהתקבל לקבוצה אז הוא לא הרים ידיים ואמר די אני לא יכול, במקום זאות הוא הקים קבוצה עם חברים שלו וזה מעשה שראוי להערצה, אז בגלל הדברים האלה התחברתי לספר גם בזכות שזה מדבר על נושא הכדורסל וגם בזכות הנושאים החשובים שהספר מעביר.

    השבמחק
  16. הספר הראשון שבחרתי הוא הנער בפיג׳מת הפסים שקראה יובל אריאל
    בחרתי בספר הזה כי הספר כתוב מנקודת מבט של ילד סקרן שהסקרנות שלו עוזרת לו לגלות את האמת שמסתירים ממנו המבוגרים וגם אני לא אוהב שמסתירים ממני דברים הספר מעורר אצלי השראה ומחשבה על גזענות ובחלק מהסיפור הזדהתי איתו


    הספר השני שבחרתי הוא פלא שקראו אור משה ורז רחבי
    הספר מסופר על ילד שנולד עם תסמונת נדירה שגורמת לעיוות בפנים. ילדים צוחקים עליו והוא לא רוצה ללכת לבית ספר אהבתי את הספר כי הוא מסופר בפרקים קצרים ושכל פרק מסופר מנקודת מבט אחרת ואהבתי איך הילד מתמודד עם התסמונת למרות הכל

    השבמחק
  17. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  18. משימה מספר שלוש - מיה להב
    הספר הראשון - "לפני שאפול" שקראה רוני אלג'ם
    קראתי את התקציר והוא עניין אותי ורציתי לדעת עוד עליו ועל הדברים שקורים לסמנתה ב7 הימים.
    הסיפור הוא על בני נוער וזה סוג של סיפורים שאני מאוד מתחברת אליהם. אני רוצה לדעת מה קורה לסמנתה בסוף והאם היא שמחה ש-7 הימים האלו קרו. למרות שרוני גילתה לנו מה קורה לסמנתה באירוע מרכזי, עדיין מעניין אותי לקרוא אותו ולהבין למה היה לה כל כך חשוב להציל את ג'ויילט.
    אני מאוד אשמח לקרוא את הספר

    ספר שני - "פלא" - שקרא רז רחבי
    בהתחלה אוגוסט למד בביתו עם הוריו עד שיום אחד אביו לקח אותו לבית ספר עם שאר הילדים. ובהלך הסיפור מעמד ממש נמוך בכיתה שכולם צחקו ולעגו לאוגוסט הוא הופך ל"מלך הכיתה".
    מעניין אותי לדעת איך זה קרה, ואיך הייתה הרגשתו כשלא קיבלו אותי, ואיך הייתה הרגשה שלו אחרי שהפך למלך הכיתה.
    אני חושבת שזה מדהים שבסופו של דבר קיבלו את אוגוסט למרות העוות בפניו.
    אני מקווה לקרוא גם את הספר הזה.

    השבמחק
  19. משימה 3, אלה בנציוני
    הספר הראשון שעליו בחרתי להגיב הוא הספר "לפני שאפול" שעליו כתבה רוני אלג'ם.
    בחרתי אותו מכיוון ששמעתי על הספר לפני המשימה אבל לא ידעתי על מה הוא מספר. אחרי שקראתי את התקציר הבנתי שזה סיפור מהחיים שלנו אבל גם קצת דמיוני, כמו הקטע שהיא חוזרת לחיות את היום שלפני מותה. לפי התקציר אפשר להבין שהספר מעביר הרבה ערכים ודברים חשובים שאפשר ללמוד מהם, לדוגמה לדעת להעריך דברים שלא ייחסת להם חשיבות קודם. הספר מסקרן אותי בגלל המוות של סמנתה, אני רוצה לדעת איך היא השתנתה מתחילת הספר ועד לסיומו.

    הספר השני שבו בחרתי הוא "הרץ במבוך" שעליו כתבה מיה להב.
    בחרתי את ספר זה מכיוון שהוא ספר דמיוני שיש בו המון מתח, שזה סוג הספרים שאני אוהבת לקרוא בדרך כלל. מתוך התקציר שכתבה מיה עולות לי הרבה שאלות על העלילה כמו" האם הם הצליחו לצאת מהמוך? או מי שם אותם במבוך? וזה גורם לי לרצות לקרוא את הספר כדי שיוכל לענות לי על ל השאלות שלי.

    השבמחק
  20. עידן אלפי

    הספר שמושך אותי לקרוא זה הספר של רז רחבי פלא אני מאוד אהבתי את הרעיון אחרי הסיפור שיש ילד עם בעיות חיצוניות ובסוף הוא נהיה מקובל לא לפי איך שהוא ניראה לפי איך שהוא עצמו לדעתי האירוע המרכזי זה באמת אירוע שהוא ממש חשוב ביגלל שאוגוסט היה צריך להיות ממש אמיץ ללכת לבית ספר עם בעיות חיצוניות כמו שלו וההורים שלו חשבו נכון כי בסוף נהיה לו עוד הרבה חברים ובסוף הוא נהיה מאושר מאוד מההחלטה הזאת של הוריו לדעתי הספר זה מראה דרך שונה לחשיבה והוא ממש מושך לקריאה


    הספר השני שאני רוצה לקרוא זה הספר של הדר זיו ההוביט ההוביט זה ספר מאוד מעניין כי כל עמוד יש משהו שונה שמסקרן אותך עוד יותר ועוד יותר ואתה רק מחכה להמשך לדעתי האירוע המרכז עם הטבעת היה חשוב כי הטבעת שהמשיך עם בילבו למשך כל הדרך והוא גם עזר לו במצבים מאוד קשים ובעזרתה נחלץ ממצבי מוות וגם הרעיון של הספר מאוד חשוב להראות שיש אנשים שחושבים שהם לא יכולים לעשות משהו ובסוף הם יכולים לעשות משהו פי עשר גדול ממה שהם חשבו שהם לא יכולים לעשות

    אז לסיכום אני חושב ששני הספרים מאוד טובים והם מוסרים מסרים מאוד חשובי

    השבמחק

    השבמחק
  21. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  22. הספר הראשון שבחרתי הוא "לפני שאפול" שעליו כתבה רוני אלאג'ם.
    ספר זה משך וסקרן אותי, והייתי רוצה לקרוא אותו. מעניין אותי לדעת מה קורה בשבעת הימים בהם סמנתה חוזרת על אותו היום, האם הצליחה לתקן את טעויותיה? האם הבינה את השפעת החברים איתם הסתובבה? באירוע המרכזי מתואר שסמנתה מצילה את ג'ולייט מהתאבדות והייתי רוצה לגלות מה הוביל את ג'ולייט לרצון להתאבד ומה השתנה בסמנתה שהייתה מוכנה להקריב את חייה למענה. לכן הספר מסקרן אותי והייתי רוצה לקרוא אותו.

    הספר השני שבחרתי הוא "אלינור ופארק" שעליו כתבה רונה בן-דור.
    בחרתי בספר זה כי הוא מספר על משפחה לא רגילה בה אביה החורג של אלינור שונא אותה, והייתי רוצה לקרוא כיצד אלינור מתמודדת עם הקשיים במשפחתה. בנוסף הייתי רוצה לקרוא על השינוי שעוברת אלינור בספר, ועל הדרך בה אלינור ופארק התחברו ונהיו חברים. האירוע המרכזי עניין אותי והייתי רוצה לקרוא אותו בפירוט כמו שהוא כתוב בספר. ולכן בחרתי בספר זה והייתי רוצה לקרוא אותו.

    השבמחק
  23. הספר הראשון שבחרתי הוא ״אם אשאר״ שקראה גל צבי.
    עניין אותי בספר התהליך שמיה עוברת במהלך הסיפור והקונפליקט הפנימי שבה. הייתי רוצה להתעמק בזכרונות עברה מפני שלדעתי הם יכולים לשנות את כל אופי הסיפור ואת אופי דמותה של מיה. האירוע המרכזי הוא התאונה שעברה משפחתה של מיה ואירוע זה חשוב מאוד בסיפור והייתי רוצה לדעת עליו עוד פרטים. לכן בחרתי בספר ״אם אשאר״.

    הספר השני שבו בחרתי הוא ״לפני שאפול״ שקראה רוני אלג׳ם.
    הספר עניין אותי אני מפני שסמנתה קיבלה הזדמנות לראות את חייה מנקודת מבט שונה וגם לשנות אותם ואת חייהם של חבריה. לדעתי מאוד חשוב לעשות זאת כי זה עוזר לשקול את פעולותינו, את מעשיו ואת השפעתם על אחרים. הייתי רוצה לדעת עוד פרטים על תחושותיה ועל מחשבותיה של סמנתה לאחר שקיבלה כל כך הרבה הזדמנויות לחיות את יומה האחרון שוב והאם הוקירה על כך תודה. לכן בחרתי בספר ״לפני שאפול״.

    דפנה מיכאליס

    השבמחק
  24. הספר שאני בחרתי הוא ״לפני שאפול״ שקראה רוני אלג׳ם.
    הספר שלה עניין אותי בגלל שאחרי מה שקרה לסמנתה היא קיבלה הזדמנות לראות את החיים שלה מהצד כמו שאנשים אחרים רואים ואיך היא מתה ועד כמה מדד החברות משפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו. עניין אותי לדעת איך סמנתה הרגישה בשבעת הימים האחרונים של חייה לאחר שקיבלה המון הזדמנויות והאם הוקירה על כך תודה למישהו.
    לכן בחרתי בספר זה.

    השבמחק
  25. הספר הראשון שבחרתי הוא "הנער בפיג'מות הפסים" שקראה יובל אריאל.
    הספר עניין אותי מאוד מכיוון שאני מאוד מתעניין במלחמת העולם השנייה.
    אני שומע הרבה סיפורים מסבא שלי (ניצול שואה) על המלחמה.
    זהו נושא שמאוד מעניין אותי ואשמח מאוד בהזדמנות לקרוא את הספר.


    הספר השני שבחרתי הוא "פלא" שקרא רז רחבי.
    בסיפר מספרים על ילד, ילד שהיה רגיל אך הוא נולד עם בעיות בפנים,
    וכל חבריו לעגו לו.
    אך לאט לאט הוא רוכש לעצמו חברים והופך למלך הכתה.
    אני מאוד התחברתי לספר זה מכיוון שאוגוסט מראה נחישות ואמץ להיות עם חברים והוא לא מוותר.
    מאוד מעניין אותי מה הייתה ההרגשה שלו כשכולם לעגו לו. ומה הייתה ההרגשה שלו לאחר שהפך להיות "מלך הכתה".
    אני מאוד אשמח לקרוא את הספר ולקוות שיענה לי על השאלות שלי.

    ניר שפירא

    השבמחק
  26. טליה גביש
    התקציר הראשון שעניין אותי היה של רונה על הספר "אלינור ופארק". התעניינתי בתקציר מכיוון שהוא מספר על דינמיקה מעניינת בין 2 ילדים לא רגילים, השונים אחד מהשני.
    אלינור ופארק הם בערך בני גילי ויש בניהם קשר מעניין, בהתחלה הם מתביישים אחד מהשני ומתקשרים דרך חוברות הקומיקס של פארק, ובסוף הסיפור הם הופכים לחברים הכי טובים ואף לזוג.
    הקשר בניהם הוא קשר מיוחד ושונה מהקשרים שיש לי עם החברים שלי ולכן אני רוצה לקרוא את הספר, מכיוון שמעניין אותי לדעת גם על סוגי קשרים ואנשים שונים.
    בנוסף, לפי התקציר אלינור ופארק הם מאוד שונים אחד מהשני והייתי רוצה לקרוא את הספר ולראות מה באמת קישר בניהם, חוץ מספרי הקומיקס של פארק.
    מעניין אותי לקרוא את הספר כדי לראות מה השפיע על ההחלטה של אלינור לעבור דווקא אל דודיה שגרים לא קרוב אל משפחתה המקורית והכי חשוב - אל פארק, וגם מדוע היא ופארק ניתקו את הקשר החזק מאוד שלהם.

    התקציר השני שעניין אותי היה של יובל אריאל על הספר "הנער בפיג'מת הפסים". התעניינתי בתקציר מכיוון שהוא מספר על תקופת השואה, על המלחמה שבה העם שלנו כמעט נכחד.
    אומנם אני יודעת מה היה בשואה ואיך התייחסו אלינו, אל העם היהודי, אך מה שיותר עניין אותי היה הקשר בין הילד מהמשפחה הנאצית אל הילד שנמצא במחנה ההשמדה, וזה שהילד שאביו נאצי, בכלל לא יודע מה הנאצים עושים ליהודים. מה שמפתיע היה חוסר ההפרדה שהילדים עשו, כלומר לא עניין אותם שאחד מהם הוא יהודי ואחד נאצי, אלא הם היו חברים לכל דבר וזה מה שהיה יפה בעיניי.
    בנוסף, כאשר ברונו ושמואל עברו לאותו צד של הגדר, לפתע היה נשמע כאילו הם הרגישו שווים במובן מסוים, כמו שני ילדים רגילים ללא הבדל.
    התקציר מאוד עניין אותי ואני חושבת שאקרא את הספר הזה בקרוב.

    השבמחק
  27. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  28. ספר שמאוד מושך אותי לקריאה הוא "הנס של עודד" שקרא ניר שפירא.
    מאוד מושך אותי לקרוא את הספר הזה מכיוון שאני מאוד אוהב כדורסל וספרי ספורט.
    סיבה שונה היא שהספר מספק גם הרבה עצות מנטליות כגון כיצד להצליח בספורט כלשהו ללא נתונים פיזים.
    הספר מציג גם דבקות במטרה. באירוע המרכזי שבחר ניר בספר, מתואר שהמאמן נותן לילדים משימה שנראית בלתי אפשרית תחילה אך לאחר מאמץ, רצון ונחישות היא מבוצעת.
    לכן בחרתי בספר זה.


    הספר השני שמושך אותי לקרוא הוא "הארי פוטר ואבן החכמים" שקרא אורי קדם.
    מאוד מושך אותי לקרוא את הספר מכיוון שאני מאוד אוהב פנטזיות ודמויות מיתולוגיות כגון טרולים ובסגנון. דבר נוסף שבגללו אני נמשך לספר הוא שאני אוהב שבפנטזיות יש גם סיפורים של אהבה וחברות שמשתלבים בתוך העלילה. אנו רואים זאת באירוע המרכזי שאורי בחר.
    למרות הרגשות של הארי ורון (הם חושבים שהרמיוני נודניקית) הם עדיין נחושים להציל אותה מסכנת הטרול בשירותים של הבנות גם תוך כדי עבירה על רבים מחוקי הוגוורטס, וחשוב מזה, הם נחשוים לעשות זאת בעצמם למרות שהם יכולים לקרוא למורה שיעשה את כל זה.
    לכן בחרתי בספר זה.

    השבמחק
  29. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  30. הספר הראשון שבחרתי הוא: "לפני שאפול", שקראה רוני אלג'ם.
    התחברתי לספר זה כי קודם כל הסיפור נשמע ממש מרתק ומעניין.
    וגם נורא אהבתי את הרעיון של הספר. הדהים אותי לדעת שסמנתה שבשבעה ימים הצליחה לעבור תהליך כזה משמעותי. וגם נורא התחברתי אליו מפני שיש לו לקח חשוב, והוא להעריך את מה שיש לך. מפני שבני אדם בדרך כלל לא מעריכים את מה שיש לך עד שהם מאבדים אותו.
    הספר ממש עניין אותי וממש בא לי לקרוא אותו.

    השבמחק
  31. הספר השני שבחתי הוא: "פלא", שקרא רז רחבי.
    התחברתי לספר כי הוא נורא ריגש אותי. והוא רק מוכיח איך אנשים שופטים אנשים אחרים רק לפי המראה שלהם, ושברגע שאתה מכיר את עצמך, אנשים רוצים להיות סביבך. אני חושבת שזה סיפור ממש מיוחד ומעורר השראה והערכה כלפי אוגוסט, כי מדהים לראות שלמרות הקושי והחיסרון שהיה לו הוא הצליח לרכוש חברים, ואפילו להפוך למלך הכיתה.

    השבמחק
  32. התקציר הראשון שעניין אותי הוא הרץ במוך של מיה להב
    בחרתי את התקציר הזה כי זה ספר של מתח ושל משהו שיכול להיות שיקרה בעתיד,
    זה מעניין אותי אפילו שראיתי את הסרט בגלל שסרט וספר לא תמיד זהים ואת הסרט ממש אהבתי אז אני ארוצה גם לראות אם את הספר אני גם אוהב. גם מאוד אהבתי את האירוע המרכזי זה מראה שהדמות הראשית לא מפחדת ומוכנה להקריב מעצמה בשביל כולם.





    התקציר השני שעניין אותי זה הנס של עודד של ניר שפירא
    אהבתי את זה כי זה ספר על כדורסל ונחישות שתי דברים שאני מאוד אוהב זה נותן תקווה על איך שעודד ניסה לבנות קבוצה בכל הכוח ממש אהבתי את זה, וגם באירוע המרכזי איך שעודד מחלט שהוא ימצע את חמשת ילדים הנותרים.

    השבמחק
  33. תגובה על שני תקצירים:

    שני התקצירים שהכי התחברתי אליהם הם: התקציר שמיה כתבה על הספר הרץ במבוך, והתקציר של רוני על הספר לפני שאפול.
    בחרתי את התקצירים מכיוון שהספר של מיה נראה מותח מרתק ומעניין והתקציר מאוד עורר רצון לקרוא את הספר והדמויות נראות לי מעניינות ואני אתחבר אליהן, העלילה נשמעת שונה אך מיוחדת ומותחת. התקציר של רוני עניין אותי עוד יותר כי אני מתחברת מאוד לז׳אנר של ספרים על נוער והתבגרות ומאוד מעניין אותי ספרים על מוות.
    העלילה נשמעת מעניינת ומאוד התחברתי לסגנון של העלילה,של הדמות המרכזית ושל הספר באופן כללי, מאוד אשמח לקרוא את הספר.




    מיקה אלכסנדר

    השבמחק
  34. התקציר הראשון שהכי משך אותי מבין כל התקצירים הוא תקציר הספר "עד הבת מצווה זה יעבור" של טליה גביש.
    התקציר היה מאוד מעניין ואני חושבת שאני אוכל להנות מקריאתו מכמה סיבות. אני גם קראתי ספר שמדבר על חולי סרטן, ואני חושבת שזה דבר אדיר. להבין שהחיים לא מובנים מאליהם ושצריך להעריך כל דבר. הספר שקראת מסתיים בסוף טוב וניצחון המחלה, מה שלא קרה בספר שאני קראתי. סיבה נוספת, מאוד מעניין אותי אישית לקרוא על דברים שיכולים לקרות בגיל שלי, בספר שלך מסופר על ילדה בת 12 על הבת מצווה שלה ועל מה שהיא עוברת בדרך לשם..

    הספר השני שהייתי רוצה לקרוא הוא "מחפשים את אלסקה" שמיקה אלכסנדר קראה. אני אשמח מאוד לקרוא את הספר הזה מפני שסופר הספר הוא ג'ון גרין, שכתב גם את הספר שאני קראתי. לדעתי הוא כותב מדהים ומצליח להעביר את המסר של הסיפור ולהציף את הקוראים בהמון רגשות, עלילת הספר מחפשים את אלסקה מצטיירת בעייני מותחת ומרתקת כי היא מדברת על תעלומה בין ילדים באזור הגילאים שלנו ונשמע שאם אני אתחיל לקרוא את הספר אני לא ארצה להפסיק...

    השבמחק
  35. בחרתי להתייחס לספר החיים החדשים שלי מאת נועה רום שנבחר על ידי שי אטיאס.
    בחרתי בספר זה משום שמסופר על ילדים בגילי עם סיפורים דומים ומוכרים ולכן מעניין אותי לקרוא את הספר, אני חושבת ומאמינה שאני אצליח להתחבר לדמויות ולעלילה בקלות ובנוסף מסקרן אותי לדעת מה יקרה בהמשך הספר ואיך הסיפור יסתיים. מעניין אותי לדעת איך עמית גיבורת הסיפור מתמודדת לבסוף עם בעיית ההשמנה של אחותה.
    בנוסף מראים בספר דרכים להתמודדות עם סיטואציות מסוימות שיכולות לעזור בחיים האמיתיים.
    לסיכום אשמח מאוד לקרוא את הספר.



    הספר השני שבחרתי להתייחס אליו הוא הספר שבחרה רונה בן דור אלינור ופארק
    הספר מדבר על שני נערים שחייהם מנוגדים אחד לשני ולמרות זאת הם מתחברים ונהיים חברים. דבר זה גרם לי להתעניין יותר בספר מכיוון שמרתק לדעת למה למרות הכול הם מתחברים.
    בנוסף אלינור מתמודדת עם הכעס של אביה החורג שמעיף אותה מהבית מספר פעמים. היא מתאהבת בפארק ובורחת איתו. מעניין אותי לדעת בפירוט גדול יותר איך מתפתחת העלילה בין אלינור ופארק ובין אלינור למשפחתה.
    אלינור עוברת שינוי משמעותי מה שגורם להתעניינות רבה בספר.
    לסיכום התקציר עניין אותי מאוד ולכן אני רוצה לקרוא את הספר.

    השבמחק
  36. בחרתי להתייחס לספר החיים החדשים שלי מאת נועה רום שנבחר על ידי שי אטיאס.
    בחרתי בספר זה משום שמסופר על ילדים בגילי עם סיפורים דומים ומוכרים ולכן מעניין אותי לקרוא את הספר, אני חושבת ומאמינה שאני אצליח להתחבר לדמויות ולעלילה בקלות ובנוסף מסקרן אותי לדעת מה יקרה בהמשך הספר ואיך הסיפור יסתיים. מעניין אותי לדעת איך עמית גיבורת הסיפור מתמודדת לבסוף עם בעיית ההשמנה של אחותה.
    בנוסף מראים בספר דרכים להתמודדות עם סיטואציות מסוימות שיכולות לעזור בחיים האמיתיים.
    לסיכום אשמח מאוד לקרוא את הספר.



    הספר השני שבחרתי להתייחס אליו הוא הספר שבחרה רונה בן דור אלינור ופארק
    הספר מדבר על שני נערים שחייהם מנוגדים אחד לשני ולמרות זאת הם מתחברים ונהיים חברים. דבר זה גרם לי להתעניין יותר בספר מכיוון שמרתק לדעת למה למרות הכול הם מתחברים.
    בנוסף אלינור מתמודדת עם הכעס של אביה החורג שמעיף אותה מהבית מספר פעמים. היא מתאהבת בפארק ובורחת איתו. מעניין אותי לדעת בפירוט גדול יותר איך מתפתחת העלילה בין אלינור ופארק ובין אלינור למשפחתה.
    אלינור עוברת שינוי משמעותי מה שגורם להתעניינות רבה בספר.
    לסיכום התקציר עניין אותי מאוד ולכן אני רוצה לקרוא את הספר.

    השבמחק
  37. בחרתי את הספר 13 סיבות שקראה אלה בנציוני.
    הספר משך את תשומת ליבי ועורר בי רצון לקרוא אותו.
    הספר השאיר אותי במתח, אני רוצה לגלות מה הייתה הסיבה להתאבדות של האנה ומעניין אותי לדעת מה עבר עליה והביא אותה למצב שהיא לא רוצה לחיות יותר.


    הספר השני שבחרתי הוא הנער עם פיג'מת הפסים שקראה יובל אריאל.
    בחרתי בתקציר זה כיוון שתקופת השואה מעניינת אותי מאוד.
    אחרי שקראתי את התקציר אני מסוקרנת מאוד לדעת מה קרה לאביו של שמואל ולשמואל ולמשפחתו של ברונו.

    השבמחק
  38. בחרתי את הספר 13 סיבות שקראה אלה בנציוני.
    הספר משך את תשומת ליבי ועורר בי רצון לקרוא אותו.
    הספר השאיר אותי במתח, אני רוצה לגלות מה הייתה הסיבה להתאבדות של האנה ומעניין אותי לדעת מה עבר עליה והביא אותה למצב שהיא לא רוצה לחיות יותר.


    הספר השני שבחרתי הוא הנער עם פיג'מת הפסים שקראה יובל אריאל.
    בחרתי בתקציר זה כיוון שתקופת השואה מעניינת אותי מאוד.
    אחרי שקראתי את התקציר אני מסוקרנת מאוד לדעת מה קרה לאביו של שמואל ולשמואל ולמשפחתו של ברונו.

    השבמחק
  39. הספר הראשון שבחרתי הוא: הנס של עודד
    נכתב ע"י אמיר דורון
    נקרא ע"י ניר שפירא
    הספר עוסק בתחום הכדורסל וזה נושא שאני מאוד אוהב.
    מדובר בעודד וחבריו שנכשלו במבחנים להתקבל לקבוצת כדורסל מכבי תל אביב.
    הם מחליטים להקים קבוצה כדורסל שכל אחד יכול להתקבל אליה ללא תנאי.
    החבר'ה האלה נחושים ומצליחים להקים קבוצה ומאמן שהיה כוכב כדורסל שפרש לטובת שירות צבאי.

    הספר השני שבחרתי הוא: הדילר
    נכתב ע"י רוברט מצ'אמור
    נקרא ע"י שחף קוטק
    ספר זה עוסק בארגון סודי שמנוהל ע"י ילדים בגילאים 10-18.
    מטרת הארגון לעצור את סוחרי הסמים.
    הסוכנים היו צריכים להוכיח את מכירת הסמים.
    התחברתי לתקציר לספר זה משום שהוא ריתק אותי ובנוסף הילדים בטווח הגילאים שלנו
    שמצליחים לעצור את סוחר הסמים.

    השבמחק
  40. אני בחרתי בספר "קונגו" שהציג יותם ליבן.
    הספר הזה עורר בי תחושת מתח ורצון לקרוא אותו מפני שהייתי מאוד רוצה לדעת מדוע המשלחת של המדענים לא יכלו להציג את התגלית המרתקת שלהם.

    מאת אור משה.

    השבמחק
  41. הספר השני שבחרתי הוא "הרץ במבוך" שמיה להב הציגה.
    הייתי רוצה לקרוא את הספר הזה מפני שאני אוהב ספרים מפתיעים ולא צפויים, בנוסף הייתי מאוד רוצה לדעת מהם זכרונותיו ומדוע הכל קורה כמו שהוא קורה.

    מאת אור משה

    השבמחק